Gimnazijoje – Nordplus projekto veiklos

2025-04-29_spec

Balandžio mėnesį Kelmės Jono Graičiūno gimnazijoje svečiavosi tarptautinio „Nordplus Junior“ programos projekto „EcoQuest: Exploring Sustainable Living in Every Step“ („Ekologinė kelionė: tvaraus gyvenimo tyrinėjimas kiekviename žingsnyje“) partneriai iš Latvijos Balvai valstybinės gimnazijos. Šio projekto tikslas – ugdyti jaunimo aplinkosauginį sąmoningumą, skatinti tvarų gyvenimo būdą ir stiprinti mokyklų bendradarbiavimą.

Projekto veiklos prasidėjo abiejų mokyklų mokinių susitikimu gimnazijos konferencijų salėje. Projekto koordinatorė Rasa Rimidytė-Liekienė pasidžiaugė, kad projektas, skirtas tvarumo temai, subūrė dviejų valstybių mokinius ir mokytojus, siekiančius gilinti žinias apie ekologiją ir tvarų gyvenimo būdą. Po trumpo savaitės veiklų pristatymo svečiams organizuota ekskursija po mokyklą: pristatyta gimnazijos istorija, pasiekimai ir tradicijos, edukacinės erdvės. Vėliau buvo surengta ir ekskursija po Kelmę – gimnazistai supažindino partnerius su svarbiausiais miesto kultūros, istorijos bei gamtos objektais.

Antrąją projekto dieną organizuota tarptautinė mokinių konferencija „Youth, NATO, and a Sustainable Future: How the Young Generation Can Contribute to Building a Secure and Responsible Society“, kurioje dalyvavo ir pranešimus anglų kalba skaitė Kelmės rajono mokyklų – „Kražantės“ progimnazijos, Tytuvėnų, Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio gimnazijų, „Aukuro“ pagrindinės mokyklos bei Kelmės J. Graičiūno gimnazijos ir Balvai valstybinės gimnazijos mokiniai. Konferencijos metu pranešimų autoriai dalijosi įžvalgomis apie jaunimo vaidmenį kuriant saugią ir tvarią ateitį, minėjo NATO reikšmę šiuolaikinėje visuomenėje ir diskutavo apie tai, kaip jaunoji karta gali prisidėti sprendžiant globalius iššūkius. Konferenciją moderavo IVb klasės mokinės Amira Lindaitė ir Vėjūnė Vasiliauskaitė, joms talkino Tomas Noordman ir Ignas Palubinskas.

Po konferencijos projekto dalyviai vyko į Tauragės ir Pagėgių savivaldybių teritorijoje įsikūrusį vėjo jėgainių parką. Edukacijos „Vėjo spalva – žalia“ metu mokiniai susipažino su atsinaujinančios energetikos šaltiniais, vėjo ir saulės jėgainių gaminama energija bei pirmuoju ir vieninteliu Lietuvoje hibridiniu saulės ir vėjo jėgainių parku Tauragėje. Dalyviai, susiskirstę į komandas, patys bandė sukurti mažus vėjo jėgainių modelius ir varžėsi, kuri komanda sugeneruos daugiau elektros energijos. Įdomu buvo ir virtualios realybės akinių pagalba „pakilti“ į 220 metrų aukščio vėjo jėgainę. Vėliau edukacija persikėlė į vėjo jėgainių parką, kur specialių prietaisų pagalba mokiniai matavo vėjo greitį ir analizavo, kokios sąlygos yra palankiausios elektros gamybai.

Trečiąją projekto dieną dalyviai lankytasi Zakeliškių malūno sodyboje, kur sodybos šeimininkai Tomas ir Ligita Mitkevičiai pasakojo apie senąjį malūną ir pasidalijo įkvepiančia savo baidarių verslo kūrimo istorija. Vėliau, padedami chemijos mokytojos Jurgitos Jafimovienės ir biologijos mokytojos Virginijos Rimkuvienės, mokiniai atliko vandens kokybės tyrimus – tai buvo puiki galimybė teorines žinias pritaikyti praktikoje. Dienos veiklas tęsė žygis baidarėmis vaizdinga Dubysos upe iki aukščiausio Lietuvoje Lyduvėnų geležinkelio tilto. Stovyklavietėje likę mokiniai ruošė maistą ant laužo. Po žygio mokiniai žaidė dažasvydį, dalyvavo taikliausio mokinio rinkimuose – geografijos mokytojas Eugenijus Jafimovas apdovanojo taikliausius mokinius.

Ketvirtąją projekto dieną dalyviai lankėsi AJJU meno muziejuje-galerijoje. Čia jie susipažino su meno muziejus autobuse ir galerijos po atviru dangumi istorija bei eksponatais, kuriuose atsispindi svarbios šių laikų vertybės. Muziejaus šeimininkas Andrius Seselskas papasakojo, kaip svarbu kalbėti apie meilę, šeimą, meną ir gerumą, nes galų gale gerumas vis tiek laimi – tik tam reikia skirti daugiau laiko ir dėmesio. Tai buvo ne tik edukacinė, bet ir emocinė patirtis, leidusi mokiniams giliau apmąstyti šiuolaikinį meną ir jo svarbą visuomenėje.

Vėliau Kelmės kultūros centro Etninės kultūros ir amatų skyriuje projekto dalyviai edukacinėse dirbtuvėse margino kiaušinius vašku, archajiniu būdu pynė apyrankes iš akmenukų, sužinojo apie seniausius lietuvių liaudies instrumentus ir susipažino su jų gamyba, reikšme kasdieniniame gyvenime, išgirdo, kaip šie instrumentai skamba. Buvo smagu mokytis tradicinių lietuvių liaudies šokių, o Latvijos mokiniai pademonstravo ir savo tautinius šokius.

Paskutinę projekto dieną mokiniai dirbo grupėse, kuriose kūrė trumpus filmukus, atspindinčius svarbiausias projekto akimirkas ir savaitės veiklas. Tai buvo puiki proga apžvelgti visus įspūdžius ir pasidalinti savo įžvalgomis apie praleistą laiką. Dalyvauta ir interaktyviame Kahoot žaidime. Susitikimo pabaigoje dalyviams buvo įteikti sertifikatai ir atminimo dovanėlės.

Kelmės J. Graičiūno gimnazijos bendruomenė džiaugiasi prasminga projekto savaite, naujomis patirtimis, įgytomis žiniomis apie tvarų gyvenimo būdą ir užsimezgusiomis draugystėmis.

Rasa Rimidytė-Liekienė,
anglų kalbos mokytoja metodininkė, projekto koordinatorė

2024-05-21_spec