TŪM projektas gimnazijoje

2025-02-06

Įgyvendinandami TŪM II programos 63 veiklą „Vizualinio mąstymo strategijos taikymas pamokose“ Kelmės J. Graičiūno gimnazijos pirmokai kartu su lietuvių kalbos mokytojomis Rasa Skrodeniene, Vaida Karabiene, Vilma Paulauskiene bei dailės mokytoja Irena Arlauskiene dalyvauja įvairiose edukacijose. Šiaulių dailės galerijoje vykusiame užsiėmime „Kaip pamatyti meną: vizualinės praktikos“ gimnazistams pristatyti metodai, padedantys apžiūrėti eksponuojamus meno kūrinius ir juos suprasti, interpretuoti; buvo atliekamos praktinės užduotys. Kelmės Žemaitės viešojoje bibliotekoje gimnazistai dalyvavo kūrybinėse slemo dirbtuvėse, pasiskirstę į grupes kūrė istorijas, pasitelkdami paskutinio skaityto kūrinio veikėjus, gautus meno kūrinius, laikraščių antraštes ir knygų pavadinimus.

2025-02-06_TUM

2025-01-30

Įgyvendinant TŪM II programos 62 veiklą „Aktyvus ir kryptingas mokinių karjeros orientavimas: praktikos, šešėliavimas, susitikimai su profesinių ir aukštojo mokslo atstovais“ gimnazistai lankėsi Šiaulių ugdymo įstaigose. III-IV kl. mokiniai apsilankė ir išsamiai susipažino su VU Šiaulių akademijos ypatumais, čia galimomis įgyti studijų programomis, studentų gyvenimu, laisvalaikiu. II-okai lankėsi Šiaulių technologijų mokymo centre. Centro darbuotojai II-ų kl. mokiniams pasakojo apie priėmimo sąlygas, ypatumus. Mokymo centre gimnazistai aplankė Menų ir grožio paslaugų bei Mechanikos skyrius.  Vizitus organizavo gimnazijos karjeros specialistė Loreta Šuklienė.

2025-01-20

J. Graičiūno gimnazijos II-okai vyko į Kelmės profesinio rengimo centrą. Kelmės PRC Projektų vadovė, karjeros specialistė Toma Putrimienė pristatė mokiniams profesinio rengimo centro programas, Erasmus+ galimybes. Mokiniai apsilankė Multimedijos techniko modulinėje profesinio mokymo programos klasėje, Pardavėjo konsultanto, Virėjo, Duonos ir pyrago gaminių kepėjo, Padavėjo – barmeno modulinėse profesinio mokymo programos mokymo aplinkose. KPRC Profesinio mokymo skyriaus vedėjas Jonas Rimantas Valutis supažindino mokinius su apdailininko (statybininko) moduline profesinio mokymo programa, mokymo aplinka, priemonėmis.

20254-01-20_TUM

2025-01-09

TŪM II programos lėšomis modernizuotoje Kelmės J. Graičiūno gimnazijos muzikos studijoje (Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 19, 20 veiklos) gimnazistams vyko antrosios kūrybinės dirbtuvės su kompozitoriumi, muzikos prodiuseriu ir atlikėju Faustu Venckumi. Kūrybinės dirbtuvės organizuotos įgyvendinat ilgalaikį projektą muzikinei saviraiškai skatinti pagal minėto pažangos plano 52 veiklą.

2024-12-06

Įgyvendinant TŪM II programos Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 57 veiklą, Kelmės J. Graičiūno gimnazijoje organizuojamos integruotos veiklos: gruodžio 5 d. Technologijų centre III klasių gimnazistams vyko integruotos taikomųjų technologijų (mitybos) ir matematikos pamokos, kurių tema buvo „Picos kepimas ir apskritimo išpjovų, nuopjovų skaičiavimas. Taikymo uždaviniai“. Pamokų metu mokiniams ne tik teko pasukti galvas, kaip pagaminti nurodyto skersmens – 20, 25 ar 30 centimetrų – picą, bet ir reikėjo pakartoti matematikos formules, spręsti uždavinius. Mokiniai dirbo grupėse, pasitikrino, įvertino savo atliktas užduotis, ir, žinoma, pasivaišino pačių iškeptomis picomis. Integruotas pamokas trečiokams surengė mokytojos Romutė Kurmienė ir Lijana Vaičiulytė.

2024-12-04

Pirmų klasių gimnazistams vyko netradicinės dailės pamokos: kartu su dailės mokytoja Irena Arlauskiene jie dalyvavo iš Kelmės kilusios dailininkės, knygų iliustratorės Linos Eitmantytės-Valužienės parodos „Vaikystės dovanos“ atidaryme ir susitikime su dailininke. Renginio, kuris vyko Kelmės kultūros centre, metu dailininkė pasakojo apie savo kūrinius: „Noriu, kad bent akimirkai patirtumėte vaikystės dovanų žavesį ir jaukumą, kad nustebtumėte ir prisimintumėte savo vaikystės gražiausias knygas“. Parodą aplankys ir daugiau gimnazistų, kurie turės progos susipažinti su L. Eitmantytės-Valužienės darbais, aptarti juos dailės pamokų metu. Lankymasis parodose numatytas TŪM II programos Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 56 veikloje.

2024-12-03

Gruodžio 3 d. Kelmės Jono Graičiūno gimnazijoje vyko jauniesiems matematikams skirtas renginys „Matematikos labirintai“, kuriame dalyvavo 40 mokinių iš Tytuvėnų, Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio, J.Graičiūno gimnazijų, „Kražantės“ progimnazijos ir jų matematikos mokytojai. Mokiniai, pasiskirstę į penkias komandas ir gavę kelionės lapus, turėjo įveikti labirintą – apsilankyti penkiose stotelėse, kurios buvo įkurtos 3D, integruotų pamokų klasėse, matematikos, fizikos kabinetuose, aktų salėje, ir atlikti įvairias užduotis: išspręsti uždavinius, pažiūrėjus 3D filmuką atlikti užduotis su erdvinėmis figūromis, spręsti matematinius galvosūkius ir šaradas, atlikti testus, dalyvauti viktorinoje „Taškų medžioklė“ ir kt. Šis renginys – pirmasis iš keturių užsiėmimų ciklo pagal TŪM II programos Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 61 veiklą „4 užsiėmimų ciklas stotelių metodu „Matematikos labirintai“. Jį organizavo matematikos mokytojos Romutė Kurmienė, Asta Pleikienė, Ilijana Petrauskienė, joms talkino fizikos mokytoja Rasa Gabšytė, IT specialistas Mantvydas Burzdžius ir kiti kolegos bei vyresniųjų klasių gimnazistai.

2024-11-28

„Laisvės prigimtis: nuo asmens iki visuomenės“ – tokią temą gvildenti integruotų pamokų ciklo metu pasirinko kalbų ir muzikos mokytojai, kartu su I-III klasių gimnazistais įgyvendindami Kelmės rajono savivaldybės pažangos plano 50-ąją veiklą „Kalbų ir muzikos integruoto pamokų ciklo sukūrimas, išbandymas, įgyvendinimas“. Jau sukurtas ir kartu su I klasių mokiniais išbandytas integruotų lietuvių kalbos bei muzikos pamokų ciklas, kurio potemė „Žmogaus ir kūrėjo laisvė Katastrofos akivaizdoje. Icchokas Meras“. Antrų klasių gimnazistams skirto lietuvių kalbos ir muzikos ciklo potemė – ,,Laisvo žmogaus laikysena Janinos Degutytės „Antigonėje“ ir Lietuvos partizanų dainose“. III klasių gimnazistams vyko anglų kalbos ir muzikos integruotų pamokų ciklas, kurio potemė – „Laisvės sąvoka skirtingose subkultūrose“. Kuriant ir išbandant šiuos pamokų ciklus bendradarbiaujama su Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio, Tytuvėnų gimnazijų mokytojais ir  socialiniais partneriais – Kelmės krašto muziejumi, Kelmės kultūros centru.

2024-11-20

Įgyvendinant Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 57 veiklą, gimnazijoje vyksta įvairios integruotos veiklos. Visą savaitę antrų klasių gimnazistai per fizikos ir muzikos pamokas gilino žinias apie garso ekologiją: kartu su mokytojais Rasa Gabšyte ir Svajūnu Klimu jie susipažino su garso tyrinėjimo istorija, aptarė triukšmo poveikį žmogaus sveikatai, plačiau sužinojo, kokių priemonių pasauliniu mastu buvo imtasi triukšmui mažinti. Mokiniai praktikos darbų metu matavo įvairių muzikos instrumentų garso intensyvumą, nustatinėjo triukšmingiausias ir tyliausias vietas gimnazijoje – paaiškėjo, kad tyliausia vieta – biblioteka, o triukšmingiausia būna pertraukų metu koridoriuose. Dirbdami grupėse gimnazistai nagrinėjo nustatyto garso ir higienos normų atitiktis, aptarė ir siūlė būdus, kaip mažinti triukšmo lygį, o atliktus darbus pristatė draugams.

2024-11-13

Įgyvendinant Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 52 veiklą „Ilgalaikis projektas muzikinei saviraiškai skatinti“ Kelmės Jono Graičiūno gimnazijos Muzikos studijoje vyko kūrybinės dirbtuvės mokiniams iš Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio, Tytuvėnų, Jono Graičiūno gimnazijų ir „Kražantės“ progimnazijos, kurias surengė kompozitorius, muzikos prodiuseris ir atlikėjas, muzikos edukologijos magistras Faustas Venckus. Jis vedė ir teorinį-praktinį užsiėmimą muzikos bei pradinių klasių mokytojams iš minėtų Kelmės rajono mokyklų, dalyvaujančių TŪM II programoje.

2024-10-17

Švietimo pažangos programoje „Tūkstantmečio mokyklos II“ dalyvaujančių keturių Kelmės rajono mokyklų – Jono Graičiūno, Tytuvėnų, Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio gimnazijų bei „Kražantės“ progimnazijos vadovų ir mokytojų delegacija dalyvavo stažuotėje Norvegijoje, Trondheimo mieste. Vizito tikslas – susipažinti su šios šalies švietimo sistema ir perimti vertingas patirtis, kurios padėtų siekti švietimo kokybės rajono mokyklose. Stažuotė surengta įgyvendinant Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 29-ą veiklą. Ją organizavo Jono Graičiūno gimnazija, koordinatorė – anglų kalbos mokytoja metodininkė Rasa Rimidytė-Liekienė.

Stažuotės metu lankytasi pradinio ugdymo Brundalen mokykloje ir pagrindinėje Lade mokykloje. Šios mokyklos Trondheime garsėja inovatyviais mokymo metodais, administracijos ir mokytojų lyderyste bei mokyklos bendruomenės narių įsitraukimu į mokyklos gyvenimą. Kelmės rajono pedagogai galėjo pamatyti, kaip Norvegijoje kuriama palanki aplinka mokiniams, itin daug dėmesio skiriant emocinei gerovei, socialinių įgūdžių lavinimui bei įtraukiajam ugdymui. Stažuotės dalyviams Brundalen ir Lade mokyklų vadovai surengė mokymus apie lyderystę, pristatė, kaip jų mokyklose veikia lyderių grupės, kurios atsakingos už įvairias ugdymo sritis: pažangos vertinimą, lankomumą, įtrauktį ir kt. Diskutuota apie mokyklos identiteto, komunikacijos bendruomenėje svarbą, lankytasi muzikos, dailės pamokose, robotikos užsiėmime.

Stažuotės tema „Vadovo-lyderio komunikacija komandoje“ buvo pasirinkta neatsitiktinai. Siekiant pagerinti švietimo kokybę ir užtikrinti sėkmingą mokyklų veiklą, labai svarbus efektyvus vadovavimas ir stipri komandinė komunikacija. Norvegijoje mokyklų vadovai yra lyderiai, kurie pirmiausia savo pavyzdžiu daro įtaką mokyklos darbuotojų elgesiui, jų veiklai, vadovai sudaro tinkamas ugdymo ir darbo sąlygas bei telkia mokyklos bendruomenę pokyčiams siekiant mokyklos tikslų, nukreiptų į kiekvieno besimokančio mokinio sėkmę. Stažuotės dalyviai turėjo galimybę gilintis į lyderystės modelius, kurie akcentuoja bendradarbiavimą ir pasitikėjimą.

Vienas iš pagrindinių stažuotės tikslų buvo perimti patirtį kuriant pozityvius mokyklos bendruomenės narių tarpusavio santykius ir palankų mokyklos mikroklimatą, užtikrinant saugią fizinę ir emocinę mokymo(si) aplinką kiekvienam. Norvegijos ugdymo įstaigose mokytojai itin daug dėmesio skiria ne tik akademinių žinių perteikimui, bet ir socialinei bei emocinei mokinių gerovei – tai leidžia mokiniams jaustis priimtiems, išklausytiems ir palaikomiems.

Kelmės rajono mokyklų vadovai, mokytojai iš šios stažuotės parsivežė vertingų idėjų, kaip skatinti bendruomeniškumą mokyklose bei gerinti vadovavimo procesus. Norvegijos mokyklų patirtis dar kartą patvirtino, kad ugdymo sėkmė priklauso ne tik nuo mokymo metodų, bet ir nuo to, kaip efektyviai bendradarbiauja visa mokyklos bendruomenė: vadovai, mokytojai, mokiniai ir tėvai, darbuotojai – taip gerėja mokymosi rezultatai, kuriama saugi, motyvuojanti mokytis ugdymo aplinka.

2024-10-17_spec

2024-10-08

Prasidėjo ilgalaikė mokymų programa „Matematikos uždavinių analizė ir sprendimas“, skirta  matematikos mokytojams (Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 39 veikla). Matematikos mokytojai mokysis kartu ir vieni iš kitų, įgis žinių, praktinių įgūdžių, kaip pagerinti matematikos pamokų efektyvumą. Ilgalaikės mokymų programos lektorės – matematikos mokytojos ekspertės Irena Šukienė, Daiva Riukienė, Vilija Šileikienė.

2024-10-02

Įgyvendinat Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 50 veiklą „Integruotų muzikos, kalbų ciklo sukūrimas, išbandymas, įgyvendinimas“ muzikos ir lietuvių, anglų kalbos mokytojams vyko teorinė-praktinė paskaita „Kalbos muzikalizavimo principai“ kurią vedė kompozitorė, Vilniaus dizaino kolegijos, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja, Vilniaus senojo teatro vokalo pedagogė dr. Rita Mačiliūnaitė-Dočkuvienė.

2024-10-02_TUM

2024-09-30

Gimnazijos matematikos, gamtos mokslų mokytojai tariasi dėl būsimų Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano veiklų: vyko pasitarimai dėl 57 veiklos (Ugdymo turinio pritaikymo veiklai / pamokoms STEAM laboratorijos / erdvėse įvertinimas ir erdvių panaudojimo ir integruotų veiklų įtraukimas į Mokyklų ugdymo planus 7-11 klasių mokiniams), matematikos mokytojai tarėsi ir dėl keturių užsiėmimų ciklo stotelių metodu „Matematikos labirintai” – tai pažangos plano 61 veikla.

2024-09-26

Įgyvendinant Tūkstantmečio mokyklų II programos Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 26 veiklą, Kelmės J. Graičiūno gimnazijoje įrengta universalaus dizaino principus atitinkanti Integruotų pamokų klasė, kuri aprūpinta moderniomis technologijomis. Integruotų pamokų klasės įrangą ir jos panaudojimo galimybes kolegoms pristatė IT specialistas Mantvydas Burzdžius.2024-09-26_1

2024-06-25

Įgyvendinant TŪM programą, Kelmės Jono Graičiūno gimnazijos mokytojų komanda birželio 20-21 d. dalyvavo mokymuose „Komandinio darbo efektyvinimo didinimas, įgalinimas veikti kartu“. 15 įvairių dalykų mokytojų kartu su kolegomis iš Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio, Tytuvėnų gimnazijų, „Kražantės“ progimnazijos gilino savo kompetencijas lyderystės srityje.

2024-06-25_TUM

2024-05-29

Klaipėdos Vydūno gimnazijoje ir Klaipėdos universiteto Menų fakultete vyko TŪM mokymų „Kūrybinių muzikos metodų taikymas pamokose“ seminaras „Metodai, skatinantys mokinių motyvaciją muzikos klausymosi metu ir stiprinantys muzikinį improvizavimą“, kurio lektorė – Rūta Girdzijauskienė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorė, Lietuvos muzikos mokytojų asociacijos prezidentė. Mokymuose kartu su kitais Kelmės rajono mokyklų, įgyvendinančių TŪM programą, pedagogais dalyvavo ir penki J. Graičiūno gimnazijos mokytojai.

2024-05-29_TUM_1

2024-05-28

Gegužės 28 dieną Utenos regioniniame STEAM atviros prieigos centre vyko švietimo pažangos programos (TŪM) STEAM koordinatorių susitikimas. Kelmės J. Graičiūno gimnazijai atstovavo mokytoja Rasa Rimidytė-Liekienė. STEAM ugdymo koordinatoriai iš visos Lietuvos, dirbantys „Tūkstantmečio I“ ir „Tūkstantmečio II“ projektuose, dalinosi sukaupta gerąja patirtimi įgyvendinant STEAM ugdymo veiklas, drauge ieškojo sprendimų kylantiems iššūkiams spręsti. Renginio dalyviai išbandė praktines veiklas STEAM centro robotikos-IT, fizikos-inžinerijos, biologijos-chemijos, astrofizikos-aerokosmonautikos  laboratorijose.

2024-05-20

Vienas iš Kelmės J.Graičiūno gimnazijos pažangos plano tikslų ­– tobulinti mokyklos veiklą STEAM ugdymo srityje. 2024 m. sausio – gegužės mėnesiais gimnazijos antros klasės mokinių komanda „AMIR-2024“, padedama IT specialisto Mantvydo Burzdžiaus ir fizikos mokytojos metodininkės Rasos Gabšytės, vykdė ilgalaikį STEAM projektą – dalyvavo Europos kosmoso agentūros inicijuotame mokomųjų kosmoso palydovų kūrimo konkurse „CanSat“ (Lietuvos etape). Šis projektas, kurį Lietuvoje organizavo ir didžia dalimi finansavo Inovacijų agentūros „Space Hub LT“ grupė, Lietuvos etnokosmologijos muziejus ir VILNIUS TECH universitetas, suteikė jauniems žmonėms galimybę išbandyti savo jėgas sudėtingų technologijų srityje, geriau suvokti mokslų tarpdiscipliniškumą, skatino jaunimą gilintis į gamtosaugos problemas. Gamindami palydovą gimnazistai gilino fizikos, IT, matematikos žinias, pritaikė jas praktikoje: kūrė palydovo, galinčio išmatuoti oro užterštumą, bei antžeminės stoties programinę įrangą, gamino anteną, siuvo parašiutą. Buvo parengta detali projektinio darbo ataskaita, sukurta interneto svetainė.

Finalinėse konkurso varžybose, 2024 m. gegužės 14 d. vykusiose Molėtų aerodrome, vertinimo komisija, kurią sudarė inžinieriai, mokslininkai, inovacijų ir švietimo ekspertai, vertino dalyvių techninį pasirengimą, profesinę kompetenciją, misijos mokslinę vertę ir informacijos sklaidą. Balai komandoms buvo skirti už techninius pasiekimus: sukurto palydovo sudėtingumą, veikimo tikslumą, novatoriškus sprendimus. Komisijai buvo svarbi komandų užduočių mokslinė vertė ir mokinių moksliniai įgūdžiai – kaip gebėta numatyti misijos (projekto) tikslus, kaip jie įgyvendinti, kokia yra mokslinių ataskaitų kokybė, aktualumas, mokslinių principų, kuriais grindžiami tyrimai, supratimo lygis. Buvo įvertintas ir kiekvienos komandos narių bendradarbiavimas, veiklų koordinavimas bei informacijos apie projektą viešinimas. Vertinimo komisijos sprendimu Kelmės J. Graičiūno gimnazijos komanda „AMIR-2024“ užėmė II-ąją vietą – mūsų gimnazistus aplenkė tik KTU inžinerijos licėjaus mokiniai. Iš viso konkurse dalyvavo 26 komandos iš įvairių Lietuvos miestų.

2024-04-22

Kelmės J. Graičiūno gimnazijos mokytojai dalyvauja mokymuose pagal TŪM programą. Jau vyko pirmasis ilgalaikės programos „Kokybiška pamoka: įtraukti, įgalinti mokinius, turinčius elgesio, emocijų ir dėmesio sutrikimų“ I modulio seminaras, balandžio 25-ąją prasidės ilgalaikiai mokymai „Kūrybinių muzikos metodų taikymas pamokose“.

2024-03-20

Kovo 20 d. Kelmės rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyrius Kelmės Jono Graičiūno gimnazijoje organizavo „Tūkstantmečio mokyklų“ pažangos plano pristatymą – tai renginys iš ciklo „TŪM – Jūsų savivaldybėje“. Visos antrajame TŪM sraute dalyvaujančios savivaldybės šių renginių metu pristato savo pažangos planus bendruomenėms, žiniasklaidai.

Renginyje dalyvavo Kelmės rajono savivaldybės meras Ildefonsas Petkevičius, savivaldybės tarybos Švietimo, kultūros ir teisėtvarkos komiteto nariai, rajono mokyklų vadovai, savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistai, TŪM projekte dalyvaujančių mokyklų bendruomenių atstovai.

TŪM programą susirinkusiems pristatė Europos socialinio fondo agentūros atstovės – komunikacijos ekspertė Eglė Kirliauskaitė, mokyklų tobulinimo srities „Lyderystė veikiant“ ekspertė Rita Patalavičienė ir srities „STEM ugdymas“ ekspertė Jurga Ilčiukė. Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr.12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programoje, kurios tikslas – mažinti mokinių pasiekimų atotrūkius ir sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(-si) sąlygas kiekvienoje savivaldybėje, dalyvauja 58 savivaldybės, 270 mokyklų. Kelmės rajone TŪM programoje dalyvauja Jono Graičiūno gimnazija, Tytuvėnų gimnazija, Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio gimnazija, „Kražantės“ progimnazija – šių mokyklų vadovai Rimas Bielskis, Irma Stankuvienė, Rima Andrulienė, Laima Simėnienė rengė Kelmės rajono savivaldybės pažangos planą. Renginio metu šio plano rengimo darbo grupės atstovės R. Andrulienė ir I. Stankuvienė pristatė „Tūkstantmečio mokyklų“ Kelmės rajone veiklas ir numatytus darbus visose mokyklų veiklos tobulinimo – lyderystės veikiant, įtraukiojo, kultūrinio, STEAM ugdymo – srityse.