Paskutinę spalio dieną Kelmės Jono Graičiūno gimnazijoje tvyrojo kūrybiškumo, idėjų ir bendradarbiavimo dvasia – čia vyko inovacijų stovykla, subūrusi beveik šimtą II ir III klasių gimnazistų. Visos dienos veiklose mokiniai ugdė verslumo, komunikacijos, komandinio darbo bei skaitmenines kompetencijas, aktyviai dirbo komandose, kūrė verslo idėjas ir ieškojo sprendimų, kurie galėtų rasti pritaikymą realiame gyvenime.
Jaunieji kūrėjai generavo įvairias verslo idėjas – nuo rankų darbo žvakių, raktų pakabukų ar dovanų rinkinių iki inovatyvių, tvarumą ir technologijas jungiančių sprendimų. Dalis komandų savo projektus grindė perdirbimo ir aplinkosaugos principais – kūrė gaminių prototipus iš antrinių žaliavų, siūlė atliekų tvarkymo programėlės, kuri padėtų žmonėms geriau rūšiuoti atliekas, koncepciją.
Kiti mokiniai sutelkė dėmesį į socialinę atsakomybę ir įtrauktį – jie pristatė idėjas, kaip pritaikyti kasdienio naudojimo daiktus specialiųjų poreikių turintiems asmenims, kad jų gyvenimas taptų patogesnis, kad žmonės galėtų būti savarankiškesni. Buvo kuriamos koncepcijos, kaip technologijos galėtų padėti regėjimo ar kitokią negalią turintiems žmonėms, keltos idėjos, kaip įtraukti juos į bendruomenines veiklas per dizainą ir inovacijas.
Ne mažiau dėmesio sulaukė ir mobilumo tema – gimnazistai, pastebėję, kad vis daugiau jų bendraamžių važinėja mikroautomobiliais, kūrė idėjas, kaip pagerinti šių transporto priemonių naudojimą: nuo išmanios pagalbos sistemų iki ekologiškesnių techninių sprendimų ar saugesnio parkavimo.
Kūrybiškumu išsiskyrė ir komandos, siūliusios inovacijas buityje – vieni gimnazistai pristatė šildančios ir šaldančios patalynės idėją, galinčią pagerinti miego kokybę, kiti kūrė skaitmeninę platformą, skirtą mokymosi pagalbai – ji sujungtų bendramokslius padėdama įveikti mokymosi sunkumus, stiprintų mokinių bendradarbiavimą.
Visa diena buvo kupina diskusijų, kūrybinio triukšmo ir atradimų – mokiniai ne tik generavo idėjas, bet ir mokėsi jas argumentuotai pristatyti, pagrįsti tiksline auditorija, finansiniais bei socialiniais aspektais. Jie patyrė, kaip idėja gimsta, vystosi ir tampa sprendimu. Inovacijų stovykla tapo įkvepiančia patirtimi, padėjusia mokiniams ne tik įgyti naujų žinių, bet ir patikėti savo idėjų galia. Tai dar vienas įrodymas, kad Kelmės Jono Graičiūno gimnazijoje auga kūrybingi, atsakingi ir drąsūs jaunuoliai, pasirengę kurti tvarią ir inovatyvią ateitį.
Nerijus Šarauskas,
ekonomikos ir verslumo mokytojas metodininkas


