Metodinė-praktinė konferencija „STEAM ugdymas tiesia kelius į ateitį”

2025-11-13_spec

Gyvename laikotarpiu, kai pasaulis kinta greičiau, nei bet kada anksčiau. Naujos technologijos, dirbtinis intelektas, klimato kaita, tvarumo iššūkiai – visa tai reikalauja ne tik žinių, bet ir gebėjimo jas taikyti kūrybiškai. Ir būtent čia atsiranda STEAM – tai tarsi tiltas tarp teorijos ir praktikos, tarp mokslo ir kūrybos, tarp idėjos ir jos įgyvendinimo.

Lapkričio 5 d., įgyvendinant  TŪM II programos Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 38 veiklą, Kelmės Jono Graičiūno gimnazijoje vyko rajono mokytojų metodinė-praktinė konferencija „STEAM ugdymas tiesia kelius į ateitį” – joje pristatyta dešimt pranešimų.

Pranešimą tema „STEAM ir inžinerinės veiklos 2023-2025“ skaitė Loreta Šuklienė, Jono Graičiūno gimnazijos Informacijos centro vadovė, karjeros specialistė. Tytuvėnų gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė Laima Švilpienė pristatė pranešimą „STEAM, CHatGPT ir aš – mokytoja“, o šios gimnazijos pradinių klasių mokytoja metodininkė Dalia Lauraitienė pasakojo apie STEAM ugdymą pradiniame ugdyme. Kelmės „Kražantės“ progimnazijos pradinių klasių  mokytoja metodininkė Hilda Laima Markulė skaitė pranešimą ,,Kūrybiškas technologinis mokymasis pradinėse klasėse“. Šios progimnazijos biologijos mokytoja metodininkė Ilona Sutkienė ir IT mokytoja metodininkė Dalia Balčiūnienė pristatė integruotų pamokų ciklą „Vanduo“, o Virginija Valančauskienė, Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio biologijos mokytoja metodininkė ir vyresnioji chemijos mokytoja – 8 klasės mokinių ilgalaikius projektinius darbus. Jono Graičiūno gimnazijos matematikos mokytoja metodininkė Romutė Kurmienė, vyresnioji matematikos mokytoja Asta Pleikienė ir fizikos mokytoja metodininkė Rasa Gabšytė pristatė  pranešimą „Tarpdalykinės integracijos ir kūrybiškumo dermė šiuolaikinėje mokykloje. Praktinės integracijos patirtys“. Jono Graičiūno gimnazijos IT specialistas Mantvydas Burzdžius kartu su  mokytoja Rasa Gabšyte parengė pranešimą apie projektą „AMIR-2024“, o vyresnysis technologijų mokytojas Martynas Turevičius –  pranešimą „Spirografas – vektorinių algoritmų sistemos“. Jono Graičiūno gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Rasa Rimidytė-Liekienė parengė pranešimą „Fizinio ugdymo programos kūrimo ir efektyvaus įgyvendinimo 8-9 klasėse patirtys“.

Renginio metu mokytojai diskutavo, kaip padidinti inžinerinių mokslų patrauklumą, kaip kūrybiškai taikyti moderniąsias technologijas ir plėtoti STEAM ugdymą. Buvo pristatyti kūrybinių-praktinių   mokinių darbų pavyzdžiai.

Romutė Kurmienė,
matematikos mokytoja metodininkė, STEAM ugdymo koordinatorė