Meninės raiškos dirbtuvės-konferencija „Kolega-kolegai“

2025-11-14_spec

Įgyvendinant TŪM II programos Kelmės rajono savivaldybės švietimo pažangos plano 35 veiklą,  Kelmės Jono Graičiūno gimnazijoje rajono mokytojams, mokyklų vadovams buvo organizuotos meninės raiškos dirbtuvės-konferencija „Kolega-kolegai“. Šiame gerosios darbo patirties sklaidos renginyje dalyvavo ir pranešimus skaitė Jono Graičiūno, Šaukėnų Vlado Pūtvio-Putvinskio, Tytuvėnų gimnazijų, Kelmės „Kražantės“ progimnazijos pedagogai, o kūrybines dirbtuves gimnazijos Technologijų centre ir Muzikos studijoje kolegoms surengė dailės mokytoja metodininkė Irena Arlauskienė, vyresnieji technologijų mokytojai Martynas Turevičius ir Albina Rimšienė bei muzikos mokytojas ekspertas Svajūnas Klimas. Renginio dalyviai apžiūrėjo mokinių rudens plenero metu sukurtų darbų parodą – šis pleneras vyko pagal švietimo pažangos plano 53 veiklą.

Konferencijos metu skaityta vienuolika pranešimų, kurių autoriai pristatė švietimo pažangos plano 45, 50, 52, 53, 54, 63 veiklas – buvo aptarta TŪM II programos metu rajono mokyklose įgyvendintų ilgalaikių kultūrinio ugdymo projektų, surengtų kultūrinių edukacijų, integruotų veiklų, mentorystės geroji patirtis, dalintasi įžvalgomis apie veiklų tęstinumą.

Ilgalaikių projektų muzikinei saviraiškai, šokio menui skatinti, dailės plenero patirtis pristatė ir tolesnės veiklos galimybes aptarė šiuos projektus koordinavusių mokyklų – Kelmės J. Graičiūno gimnazijos, Kelmės „Kražantės“ progimnazijos ir Šaukėnų V. Pūtvio-Putvinskio gimnazijos –pedagogai Svajūnas Klimas,  technologijų mokytoja metodininkė Daiva Vaičiulienė, pradinių klasių mokytoja metodininkė Lina Šimkevičienė bei vyresnioji dailės ir technologijų mokytoja Aistė Čepulienė. Apie TŪM II praktiką Tytuvėnų gimnazijoje – kultūrines edukacijas, integruotas veiklas ir bendradarbiavimo galią kalbėjo šios mokyklos muzikos mokytoja metodininkė Lina Baranauskienė. Tytuvėnų gimnazijos anglų kalbos mokytojos metodininkės Lina Majauskienė ir Genutė Karpinienė pristatė pranešimą „Menas jungia: integruotos pamokos M. K. Čiurlionio 150-mečiui paminėti“, o integruotą pamokų ciklą „Trauminės sovietmečio patirtys literatūroje ir vizualiniame mene“ aptarė dailės mokytoja metodininkė Danguolė Žukauskienė. „Kražantės“ progimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Asta Žičkienė pristatė pranešimą tema „Tapatybės raiška literatūroje ir dailėje 8 klasėje. Maironio gyvenimo ir kūrybos kontekstų analizė“. Apie vizualinio mąstymo strategijų taikymą literatūros pamokose kalbėjo Šaukėnų V. Pūtvio-Putvinskio gimnazijos lietuvių kalbos mokytojos metodininkės Lina Brajinskienė ir Irena Pumputienė, o šios gimnazijos direktorė Rima Andrulienė pristatė mentorystės mokykloje patirtis, iššūkius ir atradimus. Apie integruotą literatūros ir muzikos pamokų ciklą „Žmogaus ir kūrėjo laisvė Katastrofos akivaizdoje. Icchokas Meras“, tikslingą istorinių šaltinių panaudojimą, (įsi)vertinimą kalbėjo, konkrečius pamokų pavyzdžius pateikė Kelmės J. Graičiūno gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Rasa Skrodenienė, integruotą anglų kalbos ir muzikos pamokų ciklą „Laisvės samprata skirtingose subkultūrose“ pristatė ir įžvalgomis apie mokinių kūrybiškumo ir vertybinių nuostatų ugdymą dalinosi šios gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė Rasa Rimidytė-Liekienė.

Meninės raiškos dirbtuves-konferenciją „Kolega-kolegai“ padėjo organizuoti Kelmės švietimo pagalbos tarnyba, Kelmės rajono savivaldybės Švietimo, kultūros ir sporto skyrius. Tokie gerosios patirties sklaidos renginiai skatina kolegialų mokytojų bendradarbiavimą, pasidalijimą idėjomis, plėtojama mokyklų tinklaveika.

Živilė Klimienė,
direktoriaus pavaduotoja