Ekonomika anglų kalba

2025-12-16_spec

Gimnazijos IId klasės mokiniai dalyvavo integruotoje anglų kalbos bei ekonomikos ir verslumo pamokoje, kuri tapo puikiu pavyzdžiu, kaip tarpdalykinė integracija gali praturtinti ugdymo procesą ir sustiprinti mokinių praktinius gebėjimus. Pamokos metu gimnazistai ne tik gilino ekonomikos žinias, bet ir aktyviai tobulino anglų kalbos įgūdžius, taikydami juos realiame mokymosi kontekste.

Pamoka vyko anglų kalba, todėl mokiniai buvo skatinami laisvai reikšti mintis, diskutuoti bei argumentuoti, vartojant ekonominius terminus užsienio kalba. Pagrindinis pamokos dėmesys buvo skiriamas paklausos sąvokai – mokiniai aiškinosi, kokie veiksniai lemia paklausos pokyčius, kuo skiriasi paklausos pokytis nuo paklausos kiekio kitimo, kaip kainos, vartotojų pajamos, mados ar pakaitinių prekių atsiradimas veikia vartotojų elgseną rinkoje.

Analizuodami realius gyvenimo pavyzdžius, gimnazistai dirbo grupėse, diskutavo, dalijosi įžvalgomis ir ieškojo sprendimų praktinėms ekonominėms situacijoms. Toks darbo būdas skatina kritinį mąstymą, bendradarbiavimą, gebėjimą taikyti teorines žinias praktikoje bei stiprina pasitikėjimą savimi bendraujant užsienio kalba.

Integruota veikla leido mokiniams suprasti, kad anglų kalba nėra tik atskiras mokomasis dalykas – ji yra svarbi priemonė pažinti pasaulį, analizuoti ekonominius procesus ir komunikuoti tarptautiniame kontekste. Mokiniai įsitikino, jog ekonomikos žinios tampa dar prasmingesnės, kai jos taikomos realiose situacijose ir aptariamos gyva, jiems aktualia kalba.

Integruotą pamoką vedė anglų kalbos mokytoja metodininkė Rasa Rimidytė-Liekienė bei ekonomikos ir verslumo mokytojas metodininkas Nerijus Šarauskas. Mokytojų bendradarbiavimas ir nuosekliai suplanuota pamokos struktūra sudarė palankias sąlygas aktyviam mokinių įsitraukimui bei prasmingam mokymuisi.

Tokios integruotos pamokos ne tik paįvairina ugdymo procesą, bet ir padeda mokiniams geriau pasirengti tolimesnėms studijoms bei realiam gyvenimui, kuriame svarbu gebėti taikyti žinias kompleksiškai, kritiškai mąstyti ir efektyviai komunikuoti skirtingomis kalbomis.

Nerijus Šarauskas,
ekonomikos ir verslumo mokytojas metodininkas