Comenius projektas „Sulaužykim stereotipus, kurkim naują Europą“: Ispanija

prie pavadinimo

2015 metų gegužės 8–14 dienomis vyko paskutinis Comenius projekto „Sulaužykim stereotipus, kurkim naują Europą“ susitikimas Ispanijoje, Galisijos regione, La Korunjamieste. Iš mūsų gimnazijos į jį vyko penki gimnazistai: Kasparas Zavadskis, Gražina Rimkutė, Rimvydas Budreckis, Domantas Rudaitis, Matas Jafimovas bei anglų kalbos mokytojos Snieguolė Zavadskienė ir Gitana Rudzevičiūtė. Pamatėme Ispaniją ne vien turisto, bet ir mokinio bei šeimos nario  akimis, nes gyvenome savo draugų ispanų šeimose.

Pirmąją vizito dieną traukiniu vykome į Santiago de Compostelą. Tai miestas, pagarsėjęs kaip piligrimų centras, į kurį veda keliai iš visos Europos. Mes buvome pakerėti romaninio ir gotikinio stilių senamiesčio ir garsiosios Švento Jokūbo katedros. Nuo katedros stogų atsivėrė kvapą gniaužianti miesto ir apylinkių panorama. Taip pat aplankėme miesto universitetą, vieną seniausių Europoje.  Santiago de Compostela įsirėžė mūsų atmintyje tikrai ilgam laikui.

Antroji diena buvo šeimų diena: kartu valgėme, pramogavome, apžiūrėjome vietines apylinkes, apsikeitėme suvenyrais. Vakare visų Comenius delegacijų (Lenkijos, Italijos, Vokietijos, Turkijos, Ispanijos ir Lietuvos) jaunuoliai rinkosi į vakarėlį  prie  Atlanto vandenyno.

Didžiąją trečiosios dienos dalį praleidome  Cambre priemiestyje esančioje mokykloje, pristatėme paruoštus namų darbus – parodėme Kelmėje filmuotą vaizdo medžiagą, Jono Graičiūno gimnazijos mokinių mintis apie šį projektą, klausėmės mums surengto ispanų koncerto, kompiuterių klasėje dirbome su kiekvienos šalies parengtu klausimynu: atsakinėjome į klausimus apie šalis partneres. Po to apžiūrėjome Cambre miestelį šalia La Korunjamiesto, lankėmės Cambre savivaldybėje, ten gavome suvenyrų, vėliau apžiūrėjome Šventosios Marijos bažnyčią. O vakare – vėl vakarėlis, juokas, šokiai iki paryčių!

Ketvirtoji diena buvo labai soti. Pietavome La Korunja virėjų mokykloje. Įsitikinome, kad ispanai valgo labai daug! O kai pavalgęs jautiesi toks sotus, jog atrodo – tuoj sprogsi, pasirodo, kad tavęs dar laukia desertas! Be to, apžiūrėjome La Korunjasenamiestį, aplankėme Heraklio bokštą, kuris yra seniausias veikiantis švyturys pasaulyje. Po tokių pietų teko gerokai paprakaituoti, kol užlipome į bokšto viršūnę, bet buvo verta: nuo jos atsivėrė neapsakomo grožio vaizdas į vandenyną  bei La Korunjamiestą.

Paskutinę viešnagės dieną važiavome į Orense miestą, kuris garsėja karštosiomis versmėmis. Plaukdami upe katamaranu grožėjomės ispanišku kraštovaizdžiu, nuostabiais kalnais. Po ilgos kelionės autobusu, katamaranu ir pėsčiomis, atsipalaidavome karštų versmių baseinuose. Buvo neapsakomai gera, nors oro temperatūra jau siekė 32 laipsnius. Vakare visi Comenius dalyviai rinkosi paskutinei vakarienei Temple miestelyje. Anksti ryte mūsų laukė ilgas skrydis namo…

Ši savaitė buvo nuostabi: naujos pažintys, draugai, skanus maistas, vakarėliai, pažintinės ekskursijos, bendras darbas, ispaniška šiluma, visus vienijanti anglų kalba, keletas išmoktų ispaniškų žodžių, vandenyno bangos ir tas sunkiai nupasakojamas bendrystės, vienybės ir laisvės jausmas. Manau, kad šio projekto tikslas – sugriauti stereotipus, kurti naują, vieningą Europą – pasiektas.