Erasmus+ projektas. Gimnazistai Turkijoje

prie pavadinimo

Paskutiniąją balandžio savaitę mes, Kelmės Jono Graičiūno gimnazijos mokiniai Kipras Leščiauskas, Ugnė Paulauskaitė, Benediktas Rimdeika, Rūta Laurutytė ir Gabrielė Rimkutė bei mokytojai Snieguolė Zavadskienė, Martynas Turevičius, Loreta Šuklienė, Mantvydas Burzdžius ir direktoriaus pavaduotoja Lijana Vaičiulytė vykome į didžiausią Turkijos miestą Stambulą. Kaip žinia, Erasmus+ CRUSH projekte dalyvauja Italijos, Ispanijos, Turkijos, Portugalijos ir Lietuvos mokyklos, tačiau kad ir kaip liūdna bebūtų, į Turkiją atvykome tik mes ir Portugalijos komanda. Kartu su partneriais iš minėtų šalių susitikimo metu nagrinėjome mokyklų privalumus ir trūkumus.

Savaitę pradėjome itin linksmai – pirmadienį, šildant saulei, mokyklos kieme žaidėme įvairius tradicinius turkiškus žaidimus. Vėliau žiūrėjome partnerių namų darbus, t.y., filmukus apie tradicines kiekvienos šalies šventes bei pristatėme savąjį – apie Šv. Velykas.

Antradienį lankėmės savo draugų iš Turkijos pamokose. Tiesą pasakius, sužavėti nelikome, jų pamokos, kaip mums pasirodė, buvo labai laisvos ir dėstomos atmestinai. Mokiniai veikė ką tik norėjo, o mokytojai į šį, mūsų akimis žiūrint, chaosą jokio dėmesio nekreipė. Popietę praleidome karaokė konkurse, kuriame  pasirodymus atliko Kartal Sehit Salih Aliskan mokyklos mokiniai.

Kitą dieną, trečiadienį, keliavome į Stambulo senamiestį, kuriame aplankėme Sultono Ahmedo mečetę (Blue Mosque), Topkapi rūmus, Sofijos soborą, Bazilikos vandens cisterną ir Didįjį Stambulo turgų (Grand Bazaar). Taigi šios dienos kelionės metu susipažinome su Islamo religija, Osmanų imperijos istorija, Bizantijos imperijos klestėjimo laikotarpiu, taip pat apsipirkome populiariajame, turistų ypač pamėgtame turguje.

Ketvirtadienis buvo itin smagus, kadangi didžiąją dienos dalį praleidome plaukiodami Bosforo sąsiauryje. Nuplaukę į vieną iš devynių salų sėdome į karietas ir tokiu būdu apžiūrėjome pačią didžiausią salyno salą – Buyukada. Tada plaukėme į Maiden‘s bokštą, iš kurio viršaus ypač įspūdingai atsivėrė Stambulo panorama. Plaukdami apžiūrėjome galybę žymių Stambulo objektų, tokių kaip tiltai, jungiantys Stambulo europinę ir azijinę dalis, Stambulo modernaus meno muziejus, rūmus, universitetus ir kt. Taip pat apsilankėme ir prieskonių turguje, kuriame radome daugybę tradicinių saldumynų.

Penktadienį pristatėme savo mokyklas, teigiamas ir neigiamas darbo grupėse puses, o vėliau ėjome į užsiėmimus, kurių metu mokėmės gaminti įvairius turkiškus patiekalus, piešėme bei kūrėme savo pirkinių maišelius. Vakarą vainikavo mokyklos organizuotas madų šou, o podiumu žingsniuojančių merginų ir vaikinų tarpe galėjome išvysti keletą savo draugų.

Gaila, kad projekto savaitė greit baigėsi ir turėjome atsisveikinti su greit pamiltu Stambulu ir savo draugais. Ši savaitė mums visiems paliko neišdildomų įspūdžių. Kelionės metu susipažinome su kita kultūra, pamatėme kitokią mokyklą. Jau ilgimės ten sutiktų žmonių, tobulo Stambulo grožio, ir, be abejo, šilumos.