Erasmus+ projektas „Misija Sveikata“: veikla Prancūzijoje

prie pavadinimo

Kovo 11–15 dienomis Kelmės Jono Graičiūno mokinių ir mokytojų delegacija – gimnazistai Tomas Šimulis, Edvinas Janavičius, Kotryna Karyznaitė, Vesta Semionovaitė, Monika Zdanavičiūtė, Kamilė Jurgilaitė, Deimantė Šaulytė, mokytojos Ineta Lesčiauskienė ir Reda Sakalauskienė – vykdė į Erasmus+ programos projekto „Mission H“ (liet. „Misija Sveikata“) veiklas mažame Prancūzijos miestelyje Auxonne. Jame bendram darbui susijungė gausios portugalų, italų, lietuvių ir prancūzų mokinių ir mokytojų delegacijos.

Pirmą vizito dieną minėjome mūsų šalies šventę Kovo 11-tąją. Prisisegėme trispalvės ženklelius ir su Lietuvos vėliava rankose prancūzų gimnazijos kieme išdidžiai giedojome „Tautišką giesmę“.

Pirmomis projekto dienomis šalių-partnerių atstovai papasakojo apie savo švietimo sistemas, demonstravo sukurtus nuotaikingus filmukus apie savo mokyklas. Buvo pristatomos kiekvienos šalies parengtos prezentacijos-vaizdo įrašai apie maisto etiketes ir jų skaitymą. O svarbiausias projekto tikslas buvo mišrių tautybių komandose sukurti stalo žaidimą, susijusį su maisto etikečių skaitymu arba sveika gyvensena. Šios stalo žaidimų dirbtuvės vyko viso projekto metu, o paskutinę dieną komandų atstovai pristatinėjo darbo rezultatus.

Šalia įtempto ir smagaus žaidimų kūrimo turėjome progos pakeliauti ir pažinti Prancūziją. Buvo surengta ekskursija po mažąjį Auxonne miestelį, lipome į įspūdingą Auxonne bažnyčios bokštą. Aplankėme Dijon ir Beaune miestus, garsiųjų Dijon garstyčių gamyklą ir „Hostel Dieu Medieval“ hospisą, įkurtą dar XIV amžiuje. Besançon mieste vaikštinėjome po nepaprasto grožio karališką druskos gamyklą „Arc et Senans“ ir aplankėme senovinę miesto citadelę.

Nors orai ekskursijų metu nelepino, dažnai lijo, prancūzų šeimose jautėmės jaukiai, šiltai, visi buvo labai draugiški. Per savaitę išmokome įmantrių portugalų šokių, susipažinome su italų virtuvės subtilybėmis ir ragavome keisčiausių skonių prancūziškų sūrių. Paskutiniąją dieną atsisveikinimo vakarėlyje visi šokome, virė įnirtingos diskusijos apie pomidorų padažą ant picos (italai teigia, kad tai – nusikaltimas!), o paskui nubraukę ašaras, kad reikia atsisveikinti, iškeliavome namo.

Ši kelionė paliko neišdildomų įspūdžių, įdomios patirties ir neįkainojamų prisiminimų. Kita šalis Erasmus+ projekto „Misija Sveikata“ kelionių sąraše – Portugalija.