Gimnazistės darbai – skaitmeniniame anglų kalbos vadovėlyje

prie pavadinimo (2)

Kelmės Jono Graičiūno gimnazija yra aktyvi įvairių tarptautinių projektų dalyvė. Pasibaigus vienam projektui, užmegzti profesiniai ir asmeniniai kontaktai beveik visada plėtojasi toliau ir išauga į kitas gražias iniciatyvas.

Štai dar 2018 metais man, anglų kalbos mokytojai, teko dalyvauti Erasmus+ konferencijoje Bordo, Prancūzijoje, kur susipažinau su anglų kalbos mokytoja Maarit Luhtala iš Tamperės (Suomija). Dabar ji jau ne tik mokyklos direktorė, bet ir anglų kalbos vadovėlių serijos „Elements“ bendraautorė. Rengdama šiuos vadovėlius, ji pasiūlė ir mano mokiniams dalyvauti kuriant skaitmeninę vadovėlio versiją. Ši serija skirta gimnazijos mokiniams, kurie mokosi Advanced lygiu.

Vadovėlio autorių komandoje dirbo du anglakalbiai – Mikael Davies ir Ronan Browne – bei suomių mokytojai Sanni Hakkarainen, Kirsi Silonsaari, Liisa Teiri, Hilla Hietanen, Tuija Kae ir jau minėta Maarit Luhtala. Vadovėlių ypatumas tas, kad mokiniai gali patys rinktis savo mokymosi būdus, o skaitmeninė platforma leidžia mokytojams ir patiems mokiniams stebėti pažangą, namų ir klasės darbus, gauti įvertinimus.

Apie savo veiklą kuriant vadovėlį mūsų gimnazistė Agnė Ralovėcaitė toliau šiame straipsnyje papasakos pati, o aš tik paminėsiu, kad už savo autorinį darbą ji gavo sertifikatą ir piniginį atlygį, o popierinį vadovėlį Lietuvon parvežė gimnazijos mokytojų delegacija, ką tik grįžusi iš Erasmus+ programos KA1 projekto EICB (English for Intercultural Communication Boost) veiklų Suomijoje, Tamperės vidurinėje mokykloje.

Ineta Leščiauskienė,
anglų kalbos mokytoja metodininkė

2019-ųjų  mokslo metų pradžioje iš anglų kalbos mokytojos I. Leščiauskienės sulaukiau pasiūlymo sudalyvauti Suomijos Tamperės vidurinės mokyklos projekte kuriant skaitmeninę anglų kalbos vadovėlio versiją. Vadovėlio autoriams buvo svarbu Suomijos mokinius supažindinti su užsienyje gyvenančių bendraamžių hobiais ir parodyti, jog anglų kalba pasaulyje yra vartojama skirtingai.

Projekto dalyviai gavo užduotį – sukurti filmuką apie vieną iš savo mėgstamiausių užsiėmimų. Mane ypač domina šokiai, todėl vaizdo klipą sukūriau būtent apie juos. Jame papasakojau, kodėl ėmiau domėtis šokiais, kodėl manau, jog tai yra puikus užsiėmimas, kaip dažnai šoku ir kokie mano tikslai, susiję su šiuo pomėgiu.

Filmuota buvo ne tik namuose, bet ir šokių studijoje. Joje filmuoti padėjo mano šokių treneris Darius Marcinkus. Be to, vaizdo klipe netrūksta kadrų iš įvairių Kelmės miesto vietų – norėjau, kad Suomijos mokiniai kuo geriau susipažintų su miestu, kuriame gyvenu.

Internetu sėkmingai bendradarbiaudama su Suomijos mokyklos direktore Luhtala Maarit užduotį atlikau pagal visus reikalavimus. Labai džiaugiuosi, kad galėjau prisidėti prie šio projekto. Tai buvo puiki proga įgyti naujos patirties bei pagilinti savo anglų kalbos žinias.

Agnė Ralovėcaitė,
III klasės gimnazistė