Gimnazijos delegacija lankėsi Strasbūre

prie pavadinimo

Kelmės J. Graičiūno gimnazijos komanda, lapkričio mėnesį laimėjusi „Euroscola“ konkursą, dovanų gavo kelionę į Strasbūrą. Ji prasidėjo ankstyvą kovo 13-osios rytą. Lydimi istorijos mokytojos Rimos Servienės, geografijos mokytojo Eugenijaus Jafimovo bei gimnazijos direktoriaus Rimo Bielskio Kaune susitikome su Panevėžio J. Balčikonio gimnazijos komanda, šiame konkurse užėmusia antrąją vietą, ir kelionių agentūros „Fortūna Travel“ mums skirtu autobusu pajudėjome Lenkijos link.

Kelionės metu važiavome pro Augustavą, Lomžą, iš tolo apžvelgėme Varšuvos bokštus. Susipažinome su Lenkijos istorija, kultūra, ekonomika, paragavome tradicinių lenkiškų patiekalų. Kad ilga kelionė neprailgtų, žiūrėjome filmus, o vėliau kelionės vadovė suorganizavo protų mūšį.

Kovo 14-ąją atvykome į Vokietijos miestą Dresdeną. Ten aplankėme Cvingerio rūmus, kuriuose eksponuojami įvairiausi meno kūriniai bei mokslo išradimai. Vėliau ekskursijos po miestą metu turėjome galimybę išvysti Karališkuosius rūmus bei Dievo motinos katedrą.

Kitą rytą jau buvome Prancūzijoje, Strasbūre, o mūsų komanda išsiskirstė į dvi grupes. Dvylika narių su mokytoju E. Jafimovu nuvyko į Europos Parlamentą Strasbūre, o likusieji galėjo artimiau susipažinti su Strasbūro senamiesčiu. Europos Parlamente mūsų laukė sunkus darbas: ten iš įvairių Europos Sąjungos šalių susirinkę mokiniai grupėse turėjo spręsti aktualias su ES susijusias problemas ir vėliau jas pristatyti gausiai – daugiau nei 600 žmonių – auditorijai. Taip mes susipažinome su viena iš svarbiausių ES institucijų, jos veikla ir dienotvarke, supratome, koks sunkus ir atsakingas darbas vyksta ten, didžiojoje Europos Parlamento salėje.

Kovo 16-ąją patraukėme į Liuksemburgą, nykštukinę, tačiau nepaprasto grožio šalį su gilia istorija ir stipria ekonomika. Visi žavėjosi Liuksemburgo senamiesčiu, įtrauktu į UNESCO paveldo sąrašą, o blogas oras nesutrukdė aplankyti istorinių šio miesto vietų.

Vėliau vykome į Briuselį, Belgijos sostinę, kurioje išvydome dar daugiau įspūdingos architektūros ES institucijų pastatų, aplankėme Didžiąją Briuselio aikštę, 50-mečio parką bei nepamiršome ir svarbiausio Briuselio simbolio – besišlapinančio berniuko statulėlės.

Galutinė mūsų kelionės vieta – tai Nyderlandų sostinė Amsterdamas, išvagotas kanalų, virš kurių pastatyta daugiau nei 1200 tiltų. Laiveliu leidomės po apžvalginę Amsterdamo ekskursiją bei aplankėme vaškinių Madam Tiuso figūrų muziejų.

Iš kelionės sugrįžome papildę savo žinių bagažą, praplėtę akiratį, labiau pažinę ES kaip mus vienijančią jėgą, pasisėmę neišdildomų įspūdžių bei įgavę įvairios naudingos patirties.