Įspūdžiai iš nuotolinės Lituanistinės stovyklos

nuotr0422

Balandžio 16-17 dienomis Kelmės Jono Graičiūno gimnazijos mokinė Miglė Laurinavičiūtė dalyvavo Vytauto Didžiojo universiteto Lituanistikos katedros organizuotoje nuotolinėje stovykloje. Jos metu vyko įvairios paskaitos, seminarai bei kūrybinės dirbtuvės. Programa buvo įtraukianti, renginys praėjo sklandžiai ir buvo informatyvus. Kvietimą dalyvauti stovykloje į gimnaziją atsiuntė buvusi jos mokinė, aktyviai dalyvavusi leidybinėje gimnazijos veikloje, o dabar – VDU Lietuvių filologijos ir leidybos studijų programos ketvirtakursė Eimantė Korytė. Eimantė buvo viena iš šios stovyklos organizatorių, skaitė pranešimą „Tarpukario Kauno įvaizdis šiuolaikinėje lietuvių literatūroje“.

Pirmąją stovyklos dieną pranešimus skaitė bakalauro, magistro ir doktorantūros programų studentai. Temos buvo įvairios: COVID-19 diskursas Lietuvos nuomonės formuotojų facebook‘o įrašuose, vaikų kalbos raida ir kalbos neišsivystymo požymiai ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje, lietuvių kalbos vienaskaitinių daiktavardžių vartosena, kaip atskirti fake news internete bei kaip parašyti žodyną, remiantis tekstynu. Buvo įdomu išgirsti informaciją apie įvairias lituanistikos studijų programos dalis, techninius dalykus (pavyzdžiui, kaip kuriami žodynai), pagilinti jau turimas žinias bei sužinoti dar daug naudingos informacijos!

Antrąją stovyklos dieną buvo rengiamos kūrybinio rašymo dirbtuvės. Pirmoji dienos dalis buvo orientuota į teorinę rašymo medžiagą ir naudingus patarimus, kaip parašyti puikų ir įtraukiantį tekstą, vėliau – individualus rašymas ir kūryba pagal nurodytas užduotis. Buvo sugalvoti įvairūs žaidimai, kurie prikaustė dėmesį, ragino išeiti iš savo komforto zonos bei vertė išlaisvinti savo kūrybinę vaizduotę. Viena iš tokių kūrybinių užduočių – originalaus teksto ar jo dalių perkūrimas. Stovyklos dalyviams pirmosios dienos vakarą buvo persiųstos A. de Saint – Exupery kūrinio „Mažasis Princas“ ištraukos. Kūrybinių dirbtuvių metu per nurodytą laiką reikėjo pakeisti bet kurią šios ištraukos dalį ­– tai galėjo būti pats personažas, vietos ar laiko aplinkybės, gretutiniai personažai ir pan. Buvo labai įdomu išgirsti, kaip visi stovyklos dalyviai vis kitaip interpretavo ištrauką! Ši ir kitos užduotys lavino vaizduotę bei įtikino, kad net labai gerą tekstą galima dar tobulinti.

Dviejų dienų stovykla vyko nuotoliniu būdu per Microsoft Teams programą. Netrūko nei gerų įspūdžių, sužinotos naudingos informacijos, nei paskaitų ar praktikos užsiėmimų. Stovykla įtraukė nuo pirmos iki paskutinės minutės. Labai džiugu, kad J. Graičiūno gimnazijos mokinė turėjo puikią progą dalyvauti tokiame įdomiame renginyje!

Miglė Laurinavičiūtė