Daily Archives: 2017-03-13

Kovo 11-ajai skirti renginiai

IMG_0748

Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienai paminėti gimnazijoje buvo išleistas stendas ,,Lietuva nuo Sąjūdžio iki Lietuvos valstybės atkūrimo“, apie šią svarbią istorinę datą kalbėta per istorijos, pilietiškumo pamokas.

Minėdami Kovo 11-ąją mūsų gimnazijos mokiniai dalyvavo Nacionaliniame konkurse „Lietuvos istorijos žinovas 2017“. Savo Lietuvos istorijos žinias norėjo pasitikrinti 34 gimnazijos mokiniai. Kaip ir ankstesniais metais, konkurse buvo 60 atvirų, trumpų atsakymų reikalaujančių klausimų. Užduotys buvo vienodos visų amžiaus grupių mokiniams, tačiau klausimai buvo diferencijuoti – užduotyje buvo tiek lengvesnių (jaunesniems skirtų), tiek sunkesnių (vyriausiems skirtų) klausimų.

Geriausiai konkurse sekėsi IIb klasės mokiniui Titui Suveizdžiui, antrasis – IVc klasės mokinys Dovydas Elskis, trečioji – IV c klasės mokinė Eimantė Korytė.

O Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienos išvakarėse mūsų gimnazijos Technologijų centro mokytojai Albina Rimšienė, Irena Arlauskienė, Lijana Vaičiulytė, Valerijus Paulionis surengė kūrybines dirbtuvėles, į kurias susirinko gimnazijos mokytojai. Siekiant populiarinti tautinį kostiumą ir įprasminti jį valstybinėse šventėse, Lietuvoje 2017-aisiais minimi Tautinio kostiumo metai, todėl mokytojai susipažino su įvairių Lietuvos regionų tautiniais kostiumais ir, panaudodami įvairias audinių atraižas ir konstrukcines medžiagas, gamino lėles, rengė jas tautiniais kostiumais. Be to, buvo kepami šventiniai pyragai ir puošiami Lietuvos vėliavos spalvomis.

Rima Servienė,
istorijos mokytoja metodininkė

Albina Rimšienė,
Technologijų centro vadovė

Erasmus+ programos projektas ,,M.U.S.I.C.“: Antalijos dienoraštis

prie pavadinimo

Kelmės Jono Graičiūno gimnazijos mokiniai ir mokytojai dalyvauja net keliuose tarptautiniuose Erasmus+ programos projektuose. Vienas jų – ,,M.U.S.I.C.” Tai muzikinis projektas, kurio tikslas – vienyti mokinius per muzikinę veiklą ir įkvėpti juos keistis. Šio projekto pirmas mūsų gimnazijos delegacijos vizitas buvo į Turkiją, Antalijos miestą, pas partnerius, kurie koordinuoja šį projektą.

Vasario 24 d. gimnazistai Miglė Štabokaitė, Aušrinė Tarasevičiūtė, Grigas Andrulis, Kotryna Karyznaitė ir gimnazijos psichologė Jovita Gerbenienė bei projekto koordinatorė anglų kalbos mokytoja Gitana Rudzevičiūtė išvyko savaitės vizito į Antaliją, į Karatay Anadolu licėjų. Siūlome paskaityti mūsų Antalijos dienoraštį.

PENKTADIENIS, vasario 24-oji

Kelionė į Turkiją prasidėjo autobusui pajudėjus iš Jono Graičiūno gimnazijos kiemo: projekto komanda gausiai apsnigtais keliais išvyko į Rygos oro uostą. Iš Rygos skridome į Stambulą, o iš jo į kelionės tikslą – Antaliją. Nusileidus Antalijos oro uoste mūsų jau laukė į savo namus priimančios šeimos. Komandos narių keliai trumpam išsiskyrė. Šeimos mus vežėsi pavalgyti tradicinės turkiškos vakarienės, taip pat susipažinome su savo naujais laikinais šeimos nariais.

ŠEŠTADIENIS, vasario 25-oji

Ryte pavalgėme tradicinius pusryčius, važiavome į turkišką turgų. Pusvalandį vaikščiojome po didžiulę, triukšmingą, spalvotą turgavietę! Tada atėjo laikas ekskursijai į miesto rekreacinę vietą – parką, kuriame didelį įspūdį padarė kriokliai: karštomis vasaros dienomis prie jų poilsiauti renkasi miesto žmonės. Diena buvo saulėta, šilta, kaip ir atmosfera tarp projekto dalyvių iš Lenkijos, Italijos, Rumunijos, Lietuvos ir, žinoma, Turkijos. Sutemus ėjome apžiūrėti vakarinės Antalijos, neįtikėtinai didelio, du milijonus gyventojų turinčio miesto.

SEKMADIENIS, vasario 26-oji

Turkai suorganizavo istorinę, kultūrinę, pažintinę kelionę į tris senovės graikų-romėnų civilizacijų miestus, jų griuvėsius. Pirmieji buvo Perge miesto griuvėsiai: apžiūrėjome teatro, bažnyčios, vartų, pirčių liekanas. Toliau keliavome į Aspendos – antikinį amfiteatrą, kuris talpino 15 tūkstančių žmonių. Teatras veikia iki šiol. Italų komanda surengė trumpą pasirodymą šiame teatre. Po to vykome į paskutinį – Side – miestą. Tai nedidelis kurortinis miestelis, žymus Apolono šventyklos liekanomis, pilnas kavinių ir mažų suvenyrų parduotuvėlių. Po įdomios pažintinės ekskursijos turėjome laisvo laiko pasivaikščioti bei nusipirkti suvenyrų. Visos išvykos metu delegacijos turėjo atlikti užduotis: spręsti Einšteino mįslę bei atlikti foto safarį. Geriausiai sekėsi lenkams bei turkams.

PIRMADIENIS, vasario 27-oji

Pirma darbo diena Karatay Anadolu licėjuje, kuriame mokosi daugiau kaip tūkstantis mokinių, tarp jų – ir pabėgėlių iš Sirijos vaikai. Susirinkę didžiojoje salėje žiūrėjome filmą apie tradicines Turkijos, Anatolijos regiono, dainas. Vėliau ėjome į kultūros namus pristatyti savo namų darbų ir pažiūrėti, kaip juos atlikti sekėsi kitiems. Mes paruošėme pristatymą apie lietuviškos muzikos raidą – nuo ištakų iki populiariosios muzikos. Po pristatymų klausėmės koncerto, kurį surengė Antalijos muzikos mokyklos mokiniai ir mokytojai. Po koncerto visi projekto dalyviai keliavo į paplūdimį.  Prie žydros Viduržemio jūros buvome iki pat vėlumos, grojome bei dainavome ir taip dar labiau susidraugavome.

ANTRADIENIS, vasario 28-oji

Ši diena buvo skirta repeticijoms: pradėjome ruoštis bendram visų šalių koncertui. Pirmiausia turėjome sugiedoti savo šalių himnus. Mums vadovavo Italų delegacijos mokytoja Mirella Sasso. Vėliau vykome į Antalijos miesto muziejų. Mūsų gidas, projekto dalyvis ir anglų kalbos mokytojas Rasit Araz apstulbino mus savo istorijos, archeologijos žiniomis ir įdomiais pasakojimais. Muziejus buvo pilnas įvairiausių fosilijų, statulų, sarkofagų, portretų, keramikos dirbinių – viskas liudija turtingą šio reginio istoriją. Apsidairę muziejuje vykome apžiūrėti senamiesčio, prieplaukos, pilnos pramoginių laivų ir jachtų.

TREČIADIENIS, kovo 1-oji

Delegacijos rinkosi į Karatay Anadolu licėjų mokytis turkiškų dainų. Mums padėjo licėjaus mokiniai ir jų muzikos mokytojai. Dailės klasėje piešėme plakatus koncertui, skirtam Sirijos pabėgėlių vaikams, kenčiantiems nuo karo. Mūsų, lietuvių, komandos plakatas buvo pripažintas vienu geriausių. Mūsų komanda dirbdama dainavo gerai žinomas dainas, taip pralinksmindama visus. Vakarą praleidome lauko kavinėje žaisdami stalo žaidimus. Lietuvių komanda kavinėje vėl surengė trumpą koncertą!

KETVIRTADIENIS, kovo 2-oji

Nuo pat ankstyvo ryto vyko repeticijos Gala koncertui, skirtam paremti Sirijos pabėgėlius. Visų šalių delegacijos jam rimtai ruošėsi. Mūsų komandos užduotis buvo sugiedoti Lietuvos himną, padainuoti dvi lietuviškas dainas (liaudišką ir šiuolaikinę) ir turkišką dainą kartu su Karatay Anadolu licėjaus mokiniais. Finalinio koncerto pabaigoje buvo sakomos padėkos kalbos ir visiems projekto dalyviams teikiami sertifikatai ir atminimo suvenyrai. Visi jautėmės labai pakylėtai. O ketvirtadienio vakarą jau darėsi liūdna, kad greitai reikės skirtis su naujais draugais, mus priėmusiomis šeimomis ir grįžti namo…

PENKTADIENIS, kovo 3-oji

Antalijos oro uostas. Atsisveikiname su šeimomis, draugais ir kitomis delegacijomis. Spaudžia širdį, rieda ašaros – išskrendame. Kelionė namo iš Antalijos į Stambulą, iš Stambulo į Vilnių truko visą dieną. Vėlai vakare pilni įspūdžių patekome į mūsų išsiilgusių tėvų glėbius.

Mums visiems šis vizitas buvo pirmasis dalyvavimas Erasmus+ projekto tarptautinių mainų programoje. Mes supratome, kokia neįkainojama vertybė yra pamatyti, susipažinti, susidraugauti su įvairių tautų ir kultūrų žmonėmis, pasitikrinti savo komunikacinius gebėjimus ir įvertinti muzikos galią, kuri suartina ir suvienija mokinius bei mokytojus.

Miglė Štabokaitė

Erasmus+ projekto „CRUSH“ veiklos Ispanijoje

prie pavadinimo

Šių metų vasario 19-26 dienomis Kelmės Jono Graičiūno gimnazijos ketvirtokai Aurelija Dapnytė, Gražina Rimkutė, Saulius Krugliakovas, Matas Urbelis, Inesa Ivanauskytė, Laura Lideikytė ir mokytojai Ineta Leščiauskienė, Svajūnas Klimas, direktoriaus pavaduotoja Živilė Klimienė pagal Erasmus+ programos projektą „CRUSH“ (Conflict ResolUtion for better ScHool management) vyko į Ispaniją, La Coruna miestą.

Į IES A O Sabio mokyklą, be mūsų, lietuvių, dar atvyko minėto projekto dalyviai iš Portugalijos, Italijos, Turkijos. Šio susitikimo tikslas buvo aptarti konfliktų, iškylančių dėl lyčių skirtumų, sprendimo būdus. Vizito metu organizuotos kelios diskusijos šia tema, pirmoji iš jų buvo apie stereotipus dėl lyčių skirtumų. Žaidimo pagalba galėjome pajusti nelygybę tarp skirtingų rasių, lyčių bei tikėjimo žmonių. Antros diskusijos-paskaitos metu klausėmės La Coruna miesto šeimos teisėjo pasakojimo apie iškylančias problemas šeimose ir smurtą prieš moteris. Po to vyko mokymai, kaip spręsti konfliktus tarp mokinių mokykloje dalyvaujant tarpininkams. Atlikome tarpininkavimo simuliaciją, kuri buvo labai naudinga ir įdomi, ir supratome, jog konfliktus galima spręsti nežeminant, nesityčiojant iš kito žmogaus ir pan.

Be veiklos mokykloje, turėjome galimybę nuvykti į Cambre savivaldybę, kurioje projekto dalyvius priėmė šio La Coruna rajono valdžios atstovai, nes jie skiria didelį dėmesį tiek IES A O Sabio mokyklai, tiek jos vykdomiems projektams. Apžiūrėjome netoliese esančią romaninę Santa Maria bažnyčią. Nepamirštama kelionė buvo į piligrimų miestą Santjago de Compostela. Pastarajame surengta ekskursija į miesto universitetą, kuriame yra įspūdinga biblioteka, taip pat į miesto katedrą: gidės lydimi užlipome ant katedros stogo, nuo kurio atsivėrė nuostabi miesto panorama: raudoni stogai, puošnios architektūros pastatai, aikštės, fontanai! La Corunja pėsčiomis aplankėme žymiausias senamiesčio vietas, pamatėme senovės Romos laikais statytą ir vis dar veikiantį Heraklio švyturį.

Per šią savaitę paragavome tradicinių Galisijos regiono patiekalų ir džiaugėmės, kad pavyko sudalyvauti triukšmingame Užgavėnių karnavale, kuris vyko ir mokykloje, ir mieste: visur būriais vaikščiojo, dainavo, grojo, šėlo įvairiai persirengę žmonės: gaisrininkai, balerinos, karaliai, vabalai… Žinoma, pasipuošėme ir mes, projekto dalyviai!

Ši savaitė paliko neišdildomus įspūdžius kiekvienam Erasmus+ projekto „CRUSH“  dalyviui, į Lietuvą parsivežėme daugybę naujų idėjų, pagerinome anglų kalbos žinias, o diskusijos privertė mus susimąstyti apie įsigalėjusius stereotipus dėl lyčių skirtumų. Džiaugiamės įgyta patirtimi, kaip spręsti konfliktus tarpininkaujant bendraamžiams. Norime padėkoti mus lydėjusiems mokytojams ir projekto vadovei Snieguolei Zavadskienei už galimybę išvykti ir semtis naujos patirties.

Aurelija Dapnytė, Gražina Rimkutė